עיצוב מטבחים – הטיפים החמים שלנו לעיצוב מטבח מותאם אישית

עיצוב מטבח בהתאמה אישית

מטבחים מעוצבים הם הטרנד החם של השנים האחרונות. לא עוד מטבח למטרות פונקציונאליות בלבד, אלא גם כזה שהושקעה בו מחשבה רבה ותכנון. אין ספק שהמטבח כיום הוא הרבה יותר ממקום בו מבשלים אוכל. הוא מהווה מקום בו נמצאים מרבית משעות היום, אוכלים ומדברים. לרוב מדובר במקום פתוח, לכן עיצוב מטבח מוסיף לזרימה בין החללים השונים בבית ומשדרג את מראהו. במאמר שלפניכם נשמח לתת לכם רעיונות וטיפים מעולים לגבי עיצוב מטבחים וכיצד תהפכו את המטבח שלכם למקום מהמם שנעים להיות בו. אתם מוזמנים לקרוא.

טיפ מס' 1 – הקיפו עצמכם באנשי מקצוע מומחים בעיצוב מטבחים

חברות מטבחים ואנשי מקצוע הם חיוניים לתהליך של עיצוב מטבח. כאשר חברת המטבחים עימה אתם עובדים אינה מציעה מעצבים מטעמה, כדאי לשכור את שירותיו של מעצב המתמחה בתהליך של עיצוב מטבחים ויוכל ללוות אותכם לאורכו. מעצבים יסייעו לכם בבחירת האלמנטים המתאימים עבור עיצוב מטבח מודרני או עיצוב מטבחים כפריים וישמחו לתת לכם רעיונות לעיצוב מטבח. הם ידעו לסייע לכם בבחירת הצבעים, הדוגמאות, התאורה המתאימה, בחירת סגנונות עיצוב שונים ופריטים לקישוט כדי שהמטבח שלכם יהיה יפה ונוח ובדיוק לטעמכם.

בתהליך רחב היקף של עיצוב מטבחים מומלץ להיעזר גם בשירותיו של אדריכל. אדריכל רואה את התמונה הרחבה, יש לו תפיסה רחבה לגבי עיצוב מטבח, והוא מתייחס אליו בתפיסה יותר מבנית ופחות עיצובית. מעצב או אדריכל יעצב או יתכננו את המטבח בהתאמה אישית, בהתאם לצרכיכם, מבחינה פרקטית, טעם אישי ועיצוב.

טיפ מס' 2 – אל תעמיסו יותר מדי בעיצוב מטבח

במחשבה על עיצוב מטבחים צריך שיהיה מינון נכון של פריטים, אביזרים ומכשירים כי עיצוב מטבח עלול להיפגם מעומס יתר. גם אם בוחרים עיצוב מטבח מודרני או עיצוב מטבחים כפריים ומחפשים רעיונות לעיצוב מטבח, עומס יתר של פריטים וצבעים עלול לייצר "רעש" בעיניים, כזה שעלול להשפיע על יעילות העבודה במקום וכמובן על המראה הכללי של המטבח. כאשר נמצאים במהלך של עיצוב מטבח צריך לזכור שהסוד הוא באיזונים. לאזן בין האלמנטים השונים, הדוגמאות והצבעים. מינימליזם של עיצוב מטבח משרת את התפיסה ש"מעט זה הרבה", או לחילופין, "כל המוסיף – גורע". אמנם עיצוב מטבחים לא נוטה ליצירת חלל ריק שנראה כאילו לא משתמשים בו, אך לשם עיצוב מטבח נכון צריך להקפיד שלא ליצור ערבוביה של מלא דברים שאינם קשורים זה לזה.

השלבים בעיצוב המטבח

יש הרבה סגנונות של עיצוב מטבחים. עיצוב מטבח מודרני, עיצוב מטבחים כפריים, לכל אחד יש הסגנון המועדף עליו וכדי לבחור את הסגנון המועדף עליכם, נתאר כעת את השלבים בדרך לבחירת עיצוב מטבחים.

בשלב הראשון, לפני עיצוב מטבחים, צריך להבין איה מטבח תרצו ובאיזה סגנון. רצוי שתתמקדו בסגנון אחד שבחרתם, לדוגמא, עיצוב מטבח מודרני, כדי להימנע מבלבול במהלך הבניה. הסגנון בא לידי ביטוי בסוגים שונים של מטבחים, למשל, עיצוב מטבחים כפריים. ברגע שנבחר הסגנון, כל שאר הדברים, הצבעים, הדוגמאות, הפרזול חומרי הגלם והאביזרים המשלימים, נבחרים בהתאם לו.

בשלב השני, חפשו השראה ורעיונות. יש אינספור תמונות ברשת היכולות לתת לכם רעיונות לעיצוב מטבח. מומלץ לבקר באתרי סטיילינג וברשתות חברתיות דוגמת pinterest, פייסבוק ואינסטגרם, או תחת הכותרת "עיצוב מטבחים." אפשר גם ליצור לוח השראה בו מרכזים את כל הרעיונות לגבי כל מרכיבי המטבח השונים שמוצאים חן בעיניכם. ניתן לאסוף ולרכז יחד הכל ואז לראות מה מתאים למה והאם זה עונה בכלל על סגנון העיצוב שבחרתם. כאן גם תוכלו לעשות רשימה של כל האלמנטים שחשוב לכם שיהיו במטבח שלכם. האם תרצו אי? לשלב אזור ישיבה? איזה סגנון כיור תעדיפו? ומזווה?

בשלב השלישי, חשבו על הפריסה במטבח שלכם, כזו שתנצל באופן אופטימאלי את השטח העומד לרשותכם במטבח. כדי לעצב נכון את המטבח כדאי לחשוב איך אתם משתמשים במטבח שלכם.

בשלב הרביעי, רכשו את המטבח. השאלה היא, היכן לעשות זאת? האופציות הן אינסופיות. עיצוב מטבח ניתן לעשות אצל יבואני מטבחים, יצרני מטבחים מקומיים או נגרים. לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות. מומלץ לבדוק ביקורות באינטרנט, להתייעץ עם חברים או בני משפחה ולקבל המלצות. לבדוק את שביעות הרצון מהשירות, ההתקנה ומהמוצר המוגמר.

בשלב החמישי יש לשאול את השאלות הנכונות. לאחר שבחרתם את החברה שתעצב ותבנה לכם את המטבח, אל תתביישו לשאול כל מה שלא ברור לכם. זכרו כי עיצוב מטבחים הוא בראש בראשונה מיועד לנוחיותכם וחשוב שבשלב התכנון והעיצוב יתחשבו בצרכים שלכם. האם אתם אוהבים לבשל ונמצאים שעות רבות במטבח, אוהבים לארח ומה רמת הפעילות היומית במטבח. אלו משפיעים על עיצוב מטבחים מבחינת גודל המטבח, מקומות האחסון ועוד. ובנוסף, מה יש במטבח הישן שכעת תרצו לשנות. על מה לוותר תוך כדי עיצוב מטבח ועל מה לא, מה חסר לכם ומה רצוי לשפר.

על מה עוד כדאי לחשוב בעיצוב מטבחים

כדי שהמטבח יענה על הצרכים שלכם, יש עוד כמה דברים, מלבד עיצוב מטבחים, שכדאי לקחת בחשבון. למשל את נושא האחסון. תכנון נכון של אחסון הכלים במטבח יקל עליכם מאוד את העבודה ויתרום גם למראה מסודר ונעים לעין. כדי להפוך את האחסון ליעיל ושימושי הכינו רשימה של כל תכולת המטבח. מוצרי מזון, מכשירי חשמל כלי בישול, כלי אוכל והגשה וכו'. בהתאם לרשימה תוכלו לתכנן את האחסון שלהם בצורה יעילה, לפי קטגוריות. קיימים פתרונות אחסון רבים לניצול פונקציונאלי וחכם של ארונות המטבח, ממגרות נשלפות ועד מתקנים שונים לחלוקה פנימית כדי שההתמצאות במטבח תהיה קלה ונוחה.

גם למשטחי העבודה יש השפעה מכרעת על הפעילות היומיומית במטבח. מומלץ לבחור משטחים בעלי עמידות נגד שחיקה, קלים ונוחים לניקוי ולתחזוקה שוטפת. משטחים הם אזור חשוף במטבח לכן חשוב שהם יהיו כל העת נקיים ושיתאימו לקו העיצוב הכללי של המטבח.

חומרי גלם. במהלך של עיצוב מטבח חשוב שלא תתפשרו על איכות חומרי הגלם. בחרו חומרי גלם איכותיים אשר יבטיחו את עמידותם לאורך שנים. לא השקעתם כל-כך הרבה בשביל משהו שייהרס ויתבלה תוך זמן קצר.

תאורה נכונה המתאימה לעיצוב, תאורה עוצמתית אך גם נעימה ומתאימה למטבח. רצוי תאורת לד אשר תאיר את משטחי העבודה ותמנע עייפות של העיניים במהלך עבודה ממושכת. כמובן שהתאורה היא לא רק פונקציונאלית אלא צריכה להשתלב בעיצוב וליצור אווירה נעימה ומזמינה במטבח.

רעיונות לעיצוב מטבח

עיצוב מטבחים כחלק מעיצוב כולל של הבית הפך לתופעה מוכרת ופופולארית  בארץ ובעולם. המטבח הוא לא עוד רק מקום בו עובדים ומכינים ארוחות, אלא גם משקיעים בתכנון ובעיצוב שלו, כדי שישרת את דיירי הבית באופן אופטימאלי, אך במקביל גם יהיה נעים לעין ואסתטי. קיימים סגנונות רבים של עיצוב מטבחים, בין אם עיצוב מטבח מודרני או עיצוב מטבחים כפריים, ומה שחשוב הוא שהסגנון יתאים לטעמכם. כל סגנון משרה אווירה מסוימת שמטרתה להנעים את השהות במטבח. לדוגמא, עיצוב מטבחים כפריים משלב לרוב חומרים כגון עץ ומתכת. סגנון פרובאנס המאופיין בגוונים רכים של שמנת ולבן, הארונות מגולפים עשויות ברזל מפורזל. תאורה תלויה בסגנון וינטג' תשלים את המראה, קיר ייעודי מחופה באבן ירושלמית יוסיף לאותנטיות המראה. מאפיין נוסף של עיצוב מטבחים כפריים הוא שימוש בזכוכית בארונות המטבח המאפשרים הצצה אל הכלים המאוחסנים בו. במידה ויש במטבח אי הוא יהיה עשוי עץ מלא כאשר הכיסאות סביבו עשויים גם הם מעץ או ממתכת או שילוב של שניהם.

עיצוב מטבח מודרני מתאפיין בשיק ייחודי ובמטבחים כאלו תוכלו למצוא שילובים של צבעים עזים וכן שילובים בין חומרים שונים כגון עץ, זכוכית ושיש וגימורים בגוונים מטאליים מתכתיים או מבריקים. עיצוב מטבח מודרני טומן בחובו שפע של חופש יצירה כיד הדמיון הטובה, עם מגוון אפשרויות, החל מאופן בניית הארונות והמגרות דרך האביזרים המשלימים וכלה בצבעים ליצירת האווירה המושלמת  במטבח.

סגנון נוסף של עיצוב מטבח הוא הסגנון האקלקטי. זהו מטבח המשלב בין הסגנון הכפרי למודרני. לדוגמא, אי מעץ גולמי המתאים לסגנון הכפרי לצד אלמנטים מהסגנון המודרני כגון מוצרי חשמל בגוון מטאלי. הסגנון האקלקטי מאפשר ליהנות מהיתרונות של שני העולמות.

עיצוב המטבח בשנת 2023: גישות, סגנונות ויצירת מרחב פונקציונלי

תחילה, אנו נתמקד בכמה נקודות מרכזיות שחשובות בכל עיצוב מטבח מודרני, מטבח קטן, ומטבח כפרי. נעבור לדבר על הגישות והסגנונות המובילים בתחום עיצוב המטבח לשנת 2023 ואת התהליכים המשמעותיים במערכת התכנון.

עיצוב מטבח 2023

בשנת 2023, רואים את המטבח כמרכז הפעילות בבית, וכמרחב אשר משמש לשליטה טכנולוגית מתקדמת, פעילות משפחתית, ומקום ליצירתיות ובישול. קווים חלוקים, צבעים בהירים, משטחי עבודה מקיפים ושילוב של חומרים טבעיים יוצרים מראה נקי ומודרני.

עיצוב מטבח מודרני וסגנוני גל מטבחיםעיצוב מטבח מודרני

העיצוב המודרני מתארגן סביב פשטות, קווים ישרים וחומרים טכנולוגיים מתקדמים. מטרתו ליצור מרחב פונקציונלי ויפה, שבו ניתן לשלב בין אסתטיקה לפונקציונליות. חשיבות רבה ניתנת לפתרונות אחסון יעילים, משטחי עבודה מרווחים ותאורה נכונה שמשתלבת במרחב

 

 

 

מטבח כפרי לבן

 עיצוב מטבח קטן

 
במטבחים קטנים, האתגר העיקרי הוא למצוא את האופציה האופטימלית של מיקום לכל רהיט ואביזר במטבח. נכון לשנת 2023, פתרונות אחסון חכמים נפוצים כוללים ארונות מסתובבים, מדפים תלויים ושימוש ברהיטים מתקפלים או מתכווננים. השימוש בצבעים בהירים ומראות גדולות יכול ליצור תחושה של מרחביות גם במרחבים קטנים.
 

עיצוב מטבח כפרי מטבח כפרי גל מטבחים

עיצוב מטבח כפרי משלב בין יופי טבעי לבין חומרים טכנולוגיים מודרניים. המראה הכללי הוא חמים, טבעי, עם שימוש נרחב בעץ, אבן ומתכת. הצבעים המובילים הם בגמישות וטבעיות, מייצרים חום ונעימות.

 

 

תכנון מטבחים: יצירתנגר מטבחים מטבחים בהתאמה אישית המרחב המושלם

תהליך התכנון משלב בין רצונות וצרכי הלקוח לבין ידע מקצועי ואומנות עיצובית. המטרה היא ליצור מרחב שלם, שמשלב בין נוחות, יציבות, יעילות ויופי. גורמים אלו משפיעים על כל פרט בעיצוב, כולל חומרים, צבעים, תאורה ומבנה הרהיטים.
 
 

 

איך לתכנן נכון את מטבח פרובנס

 עיצוב פנים מטבח: משאבים ועיצוב

המעצב המקצועי הוא אדם המבין בעומק האופציות של עיצוב המטבח ויכול לייעוץ ולבצע את התהליך המורכב של תכנון המרחב. כאנשי מקצוע מקצועיים ומיומנים הם יכולים ליעץ בכל הקשור לעיצוב המטבח.

 

לסיכום, עיצוב המטבח בשנת 2023 מתבסס על איזון בין פונקציונליות ואסתטיקה, בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת וחומרים טבעיים. הגישות המובילות מתמקדות ביצירת מרחב מודרני, גם במטבחים קטנים, ובשליטה בכל האפשרויות של עיצוב המטבח כפרי. המעצבים המקצועיים מסייעים ביצירת מרחב אופנתי, פונקציונלי ויפה.

מדוע לבחור בחברת גל מטבחים?

חברת גל מטבחים היא חברה הפועלת כל העת עם ה"יד על הדופק" ומתעדכנת בכל החידושים והטרנדים החמים ביותר בשוק בתחום עיצוב מטבחים וביצוע מטבחים איכותיים. נשמח להעניק לכם את שירותינו וללוות אתכם לכל אורך התהליך של תכנון המטבח, העיצוב וההתקנה. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 072-3923311 כדי שנתחיל לתכנן ביחד את מטבח החלומות שלכם.

ליצירת קשר לחץ – כאן

שאלות ותשובות

בעיקרון כן, אם כי תלוי ברמת תקינות המטבח ורמת ההתיישנות שלו.

ניתן לבצע התאמות וחיבורים באופן כזה שניתן יהיה לראות רק את החלקים החדשים וכך שמי שיסתכל על המטבח יראה תמונה אחידה.

 תלוי בתהליך עצמו ובאיזה מצב נמצא המטבח. אם מפרקים ומתקינים חדש זה ייקח יותר מן משיפוץ הדורש רק החלפה של מספר אלמנטים.

כתבות נוספות

חנות מטבחים

חנות מטבחים – כל סוגי המטבחים במקום אחד זמן קריאת מאמר – 05:12 דקות כאשר מגיע הזמן לשדרג את המטבח שלך, חשוב לבחון את האפשרויות

קרא עוד>>

מטבחים מודרניים עם אי

הפופולריות והמשיכה של מטבחים מודרניים עם אי זמן קריאת מאמר: 08:47 דקות מאמר זה מתעמק בעולם של מטבחים מודרניים עם אי ובוחן את היתרונות שלהם,

קרא עוד>>

מטבח סהרה

מה מייחד מטבח סהרה? זמן קריאת מאמר: 07:37 דקות במאמר זה אנו מתעמקים בסגנונות הייחודיים המאפיינים את עיצוב מטבחי סהרה, למי זה הכי מתאים, ולמה

קרא עוד>>

מטבחים יפים

מטבחים יפים – טיפים למטבח מושלם מאמר זה בוחן את אומנות יצירת מטבח יפהפה, תוך התמקדות בבחירת ארונות המטבח המושלמים. הוא מתעמק בתפקיד הצבע בעיצוב

קרא עוד>>
לוגו גוגל מטבחי גל
חן ברהום

מצליצה בחום סגרנו מטבח בסניף מודיעין את שלב התכנון ביצענו מול אורית המקסימה שהייתה סבלנית לכל השינויים ושמה לב לכל הפרטים הקטנים בשלב ההתקנה חייבת לציין לשבח את מוחמד המתקין שהגיע אלינו. עשה עבודה יסודית ומקצועית ואף פתר מיוזמתו בעיית חשמל שנתקלנו בה בהתקנה תודה רבה!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
דביר כהן

חווית הקניה הכי טובה שיש! נתי מנהל הסניף אלוף!! הביא לנו את הטלפון האישי שלו והיה זמין בכל שעה. ייחס אישי, עיצוב לפי השגעון שלנו. ליאת היקרה מודים לך על השרות ועל החפירות לאורך הדרך. לסיום קיבלנו הנחה יפה 😄 מומלץ בחום לכל מי שרוצה לעצב מטבח חדש בחווית שרות מספר 1 שיש!!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
עומרי לחיאני

לאחר ההתקנה, היו שני דלתות פגומות והחברה דאגה להחליף לי אותם במהירות רבה . שירות מעולה ואיכות המטבחים מדהימה . מאוד מרוצה מהבחירה שלי . כל הכבוד לכם

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
Chani Olshtein

ישבנו עם בינה כמה מפגשים עד שהחלטנו על מה אנחנו סוגרים.בינה עם סבלנות של ברזל הקשיבה לכל הרצונות שלנו,המליצה מה כדאי מבחינה מקצועית ונתנה לנו הרגשה שהיא איתנו לאורך כל הדרך. אין כמוך בינה תודה!!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
גלאם בוטיק

מבטחים מושלמים! אנחנו כבר כמה שנים מרוצים מאוד מהמטבח שלנו מגל מטבחים פתח תקווה קיבלנו שירות מעולה מנתי תודה רבה

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
גבאי אגיב

ממליץ בחום רב על גל מטבחים סניף פתח תקווה אצל נתי מנהל הסניף. השירות, האדיבות, המקצועיות והרגישות הרבה לשינויים והתלבטויות של הרגע האחרון היו בלתי רגילים ומסבירי פנים. ליאת ונתי מגדירים מחדש את המושג "תודעת שירות" ואני שמח על ההחלטה לרכוש מטבח בסניף פתח תקווה

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
איתן קלוניק

בסד אני לקוחה בשם חשין חיה ( אין לי אינטרנט) משבחת את גל מטבחים על השירות שניתן לי מאד מרוצה , במקרה מסויים החליפו לי חלקים שלא ציפיתי , יישר כח! ממליצה בחום

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
טל בראשי

גל מטבחים שירות לאורך כל הדרך! הייתה התלבטות בינכם לבין חברה מובילה בשוק וההחלטה ללכת עם מקום שנתן לנו רמת שירות גבוהה הייתה נכונה! חייבת לציין את המקצועיות של נתי ובינה מההתחלה עד הסוף, הזמינות והייעוץ מהלב. התקנה מדויקת ומקצועית של אחמד טאהר, הקפדה על הדברים הקטנים והכל בצורה אדיבה ונעימה! תודה על חוויה מעולה ממליצה מאד על לקיחת השירות שלכם.

5/5

מחפשים את מטבח החלומות?

השאירו את הפרטים שלכם ונציגנו יצרו איתכם קשר בהקדם, ניתן לחייג לסניפים בשעות הפעילות.