כל המושגים בעיצוב המטבח

עיצוב מטבח הוא משימה שדורשת הרבה תכנון, חשיבה אסטרטגית, ובחירה מושכלת של חומרים, ציוד ופרטים עיצוביים. אז אילו מושגים קיימים שצריך לדעת? הנה רשימה של המושגים העיקריים:

אי במטבח

הוא אחד מהפרטים המבוקשים ביותר במטבחים מודרניים. האי משרת מגוון של צרכים, והוא מציע נוחות ואפשרויות אחסון נוספות. קיימים מספר סוגים של איים שניתן לבנות:

  1. אי קטן – האי הזה מתאים במיוחד לשימוש יומיומי, בו ניתן להניח סירים, תבלינים, ומצרכים נוספים במהלך הבישול. ניתן להוסיף גלגלים לאי כדי לאפשר תנועה וגמישות נוספת
  2. אי במרכז המטבח – בדרך כלל גדול יותר, ולעיתים נמצא בצורת "ר" או "ח". יש לו מקום לאחסון כלים וניתן להכיל גם ברז נוסף, שיכול לשמש לשטיפת ירקות.
  3. אי עם בר – כאשר המקום מוגבל, ניתן להוסיף למטבח בר גבוה בגובה 110 ס"מ שמאפשר להכיל מקום ישיבה קטן ל-2-3 אנשים.
  4. אי מלכותי – זהו אי גדול במיוחד, באורך של 2 מטרים לפחות. הוא מהווה חלק אינטגרלי של המטבח, ועשוי להכיל תנור, כיור, ברז, מדיח ועוד. ניתן להוסיף לו פס בר בגובה 110 ס"מ שמכיל ארבעה – שישה מקומות ישיבה.

משטחי עבודה

  1. גרניט: נחשב לאחד המשטחים המובילים בעולם העיצוב, הגרניט הוא מוצק, עמיד במים, ואינו נפגע מחומרי ניקוי חזקים. הוא זמין בצבעים וגוונים רבים.
  2. קוורץ: הקוורץ הינו משטח שמיוצר מאבנים טבעיות מרוסקות מעורבות בחומרים פולימריים. הוא מציע מראה מעוטר ועמידות גבוהה, הקוורץ אינו נפגע מחומציות, שמן, וקילופים.
  3. נירוסטה: משטח נירוסטה הוא אפשרות מקצועית שנפוצה במסעדות. הוא הינו אנטי-בקטריאלי, עמיד מאוד, וקל לניקוי.

מגירות

ממגירות לאחסון סירים ועד לאחסון תבלינים, אלה המגירות סוגי המגירות שיעשו לכם סדר במטבח.

החלטה מוצלחת ומדויקת בנוגע למגירות יכולה להכריע את העיצוב הבלתי מתפשר של המטבח שלכם. ההתאמה של המגירות למטבח תקבע אם תרגישו בנוח במטבח או לא.
אספנו בשבילכם את כל המידע הדרוש להתאמת המגירות למטבח שלכם.

למה כדאי להתאים מגירות באופן ספציפי?
מכיוון שהאפשרויות שלכם יהיו שונות מאלה של משפחה אחרת. יש משפחות עם ילדים צעירים, ומשפחות שילדיהם כבר עזבו את הבית ובאים בסופי שבוע. יש משפחות שמזמינות אוכל ומשפחות אחרות שאוהבות לבשל. כל אחת מהדוגמאות הללו דורשת מגירות שונות לחלוטין.

מגירות שנפתחות בלחיצה או במשיכה?
לפני שנפרט את סוגי המגירות השונים, חשוב להבין שאתם יכולים לבחור בין מגירות שנפתחות במשיכה לבין מגירות שנפתחות בלחיצה. הפתיחה בלחיצה היא פתיחה מכאנית – כאשר אתם מקליקים בעדינות, המגירה נפתחת לבד (אפשר להוסיף גם מנגנון פתיחה חשמלי שמפעיל את המגירה באמצעות זיהוי לחיצה, אפשרות זו עשויה להיות יקרה יותר אך בהחלט מושכת לעין). חשוב להדגיש שבמגירות איכותיות, גם אם תבחרו פתיחה במשיכה, המשיכה תהיה קלילה ולא תדרוש מכם מאמץ מיותר.

מגירות המטבח מתחלקות באופן כללי לשניים:

מגירות חיצוניות במטבח – מגירות גדולות ורחבות שמתאימות לאחסון כלי מטבח גדולים כמו סירים, מחבתות , כלים גדולים ועוד.

מגירות פנימיות במטבח (או נשלפים פנימיים) – מגירות דקות ורחבות שממוקמות בתוך המגירה החיצונית ומשמשות לאחסון כלים ואביזרים דקים כמו סכו"ם, צלחות ועוד.

מגירות לסירים:

סירים הם פריט משמעותי במטבח, בעיקר מכיוון שהם תופסים מקום רב ושוקלים המון. מגירות אחסון הסירים הן מגירות רחבות ועמוקות שמגיעות עם יכולת נשיאה של משקל כבד – עד כ 80 KG. גם בעקבות נשיאת המשקל המגירה מאפשרת פתיחה קלה ונוחה, כך שתוכלו לפתוח את המגירה במשיכה קלה ונוחה.

התחילו למיין ולדעת איזה סוגי סירים יש לכם במטבח. אספו את כל הסירים למקום אחד ומיינו אותם לפי גודל – סירים גדולים, סירים בינוניים וסירים קטנים. עם רשימת הסירים הזו ביד, תגיעו למעצבת שלנו והיא תוכל להתאים לכם באופן מובהק את סוגי המגירות שאתם תצטרכו.

מגירות למחבתות:

מחבתות וסירים שטוחים לא דורשים מגירה גבוהה אבל כן נדרש מגירה רחבה. הטעות שרובם עושים זה לשלב את המחבותות ביחד עם הסירים כך שזה יוצר בלגן ומקשה על החיפוש.

מגירות למזווה – מגירה נשפלת

מגירות עם דופן שקופה יהיו נכונות לשימוש כמגירות מזווה.
מזווה שבנוי ממגירות נשלפות מקל על העבודה באופן חד משמעי! אין צורך לדחוף ידיים או להוציא דברים בשביל להגיע למצרכים אחרים, בפשוטת למשוך את המגירה שתצא אליכם ולראות את התכולה במלואה.

מגירות סכו"ם

מגירות צרות ורחבות השומרות על הסדר בסכום ומאפשרות לאחסן כמות גדולה של סכו"ם.
אם המטבח גדול ומאפשר מומלץ להוסיף מגירה נוספת צמודה לסכינים ואביזרי מטבח נוספים.

 

כתבות נוספות

חנות מטבחים

חנות מטבחים – כל סוגי המטבחים במקום אחד זמן קריאת מאמר – 05:12 דקות כאשר מגיע הזמן לשדרג את המטבח שלך, חשוב לבחון את האפשרויות

קרא עוד>>

מטבחים מודרניים עם אי

הפופולריות והמשיכה של מטבחים מודרניים עם אי זמן קריאת מאמר: 08:47 דקות מאמר זה מתעמק בעולם של מטבחים מודרניים עם אי ובוחן את היתרונות שלהם,

קרא עוד>>

מטבח סהרה

מה מייחד מטבח סהרה? זמן קריאת מאמר: 07:37 דקות במאמר זה אנו מתעמקים בסגנונות הייחודיים המאפיינים את עיצוב מטבחי סהרה, למי זה הכי מתאים, ולמה

קרא עוד>>

מטבחים יפים

מטבחים יפים – טיפים למטבח מושלם מאמר זה בוחן את אומנות יצירת מטבח יפהפה, תוך התמקדות בבחירת ארונות המטבח המושלמים. הוא מתעמק בתפקיד הצבע בעיצוב

קרא עוד>>
לוגו גוגל מטבחי גל
חן ברהום

מצליצה בחום סגרנו מטבח בסניף מודיעין את שלב התכנון ביצענו מול אורית המקסימה שהייתה סבלנית לכל השינויים ושמה לב לכל הפרטים הקטנים בשלב ההתקנה חייבת לציין לשבח את מוחמד המתקין שהגיע אלינו. עשה עבודה יסודית ומקצועית ואף פתר מיוזמתו בעיית חשמל שנתקלנו בה בהתקנה תודה רבה!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
דביר כהן

חווית הקניה הכי טובה שיש! נתי מנהל הסניף אלוף!! הביא לנו את הטלפון האישי שלו והיה זמין בכל שעה. ייחס אישי, עיצוב לפי השגעון שלנו. ליאת היקרה מודים לך על השרות ועל החפירות לאורך הדרך. לסיום קיבלנו הנחה יפה 😄 מומלץ בחום לכל מי שרוצה לעצב מטבח חדש בחווית שרות מספר 1 שיש!!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
עומרי לחיאני

לאחר ההתקנה, היו שני דלתות פגומות והחברה דאגה להחליף לי אותם במהירות רבה . שירות מעולה ואיכות המטבחים מדהימה . מאוד מרוצה מהבחירה שלי . כל הכבוד לכם

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
Chani Olshtein

ישבנו עם בינה כמה מפגשים עד שהחלטנו על מה אנחנו סוגרים.בינה עם סבלנות של ברזל הקשיבה לכל הרצונות שלנו,המליצה מה כדאי מבחינה מקצועית ונתנה לנו הרגשה שהיא איתנו לאורך כל הדרך. אין כמוך בינה תודה!!

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
גלאם בוטיק

מבטחים מושלמים! אנחנו כבר כמה שנים מרוצים מאוד מהמטבח שלנו מגל מטבחים פתח תקווה קיבלנו שירות מעולה מנתי תודה רבה

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
גבאי אגיב

ממליץ בחום רב על גל מטבחים סניף פתח תקווה אצל נתי מנהל הסניף. השירות, האדיבות, המקצועיות והרגישות הרבה לשינויים והתלבטויות של הרגע האחרון היו בלתי רגילים ומסבירי פנים. ליאת ונתי מגדירים מחדש את המושג "תודעת שירות" ואני שמח על ההחלטה לרכוש מטבח בסניף פתח תקווה

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
איתן קלוניק

בסד אני לקוחה בשם חשין חיה ( אין לי אינטרנט) משבחת את גל מטבחים על השירות שניתן לי מאד מרוצה , במקרה מסויים החליפו לי חלקים שלא ציפיתי , יישר כח! ממליצה בחום

5/5
לוגו גוגל מטבחי גל
טל בראשי

גל מטבחים שירות לאורך כל הדרך! הייתה התלבטות בינכם לבין חברה מובילה בשוק וההחלטה ללכת עם מקום שנתן לנו רמת שירות גבוהה הייתה נכונה! חייבת לציין את המקצועיות של נתי ובינה מההתחלה עד הסוף, הזמינות והייעוץ מהלב. התקנה מדויקת ומקצועית של אחמד טאהר, הקפדה על הדברים הקטנים והכל בצורה אדיבה ונעימה! תודה על חוויה מעולה ממליצה מאד על לקיחת השירות שלכם.

5/5

מחפשים את מטבח החלומות?

השאירו את הפרטים שלכם ונציגנו יצרו איתכם קשר בהקדם, ניתן לחייג לסניפים בשעות הפעילות.